HAFAST – Hareid Fastlandssamband
Fortsatt er folket på Hareidlandet avhengige av båt eller ferge for å komme seg til Ålesund og nordre Sunnmøre. Det har vært jobbet i flere år for å skaffe fastlandssamband med Ålesund. HAFAST blir samtidig en del av en ferjefri E 39 mellom Kristiansand og Trondheim. Sambandet heter HAFAST – Hareid Fastlandssamband.
HAFAST – Hareid Fastlandssamband er et regionalt samfunns- og utviklingsprosjekt som skal knytte sammen den mest folketette regionen i Møre og Romsdal. Om lag 150.000 personer av fylkets 267.400 innbyggere bor i denne regionen. 15 av fylkets 20 største private arbeidsgivere er lokalisert der. Gunvor tar arven etter Idar videre, og har vært styreleder, og nå styremedlem for det krevende HAFAST-prosjektet. Hun kjenner seg trygg på at folket på ytre søre om ikke altfor mange år kan kjøre bil til Ålesund. Det blir ikke lenger nødvendig å sitte i fergekø på Hareid.
På nettsidene til Hafast står det blant annet:
Frå tunnel til bru
Hafast var opprinneleg tenkt gjennomført som eit tunnelsamband under Sulafjorden. Undersjøisketunnelar er velprøvde på våre kantar. Men Hafast ville blitt svært djup, så difor vart det for nokre år sidan bestemt at ein skulle utrede moglege alternative bruløysingar.
Lange bruspenn gir utfordringar
I dag ser vi på tre moglege traséar for å krysse Sulafjorden med bru. Uansett kva for ein som vert vald vil det krevje mykje av brukonstruksjonen, med høge vindstyrkar og stor bølgjebelastning i fjorden. Difor vert det vurdert både hengebru og flytebru. I den midtre traséen er det til og med skissert to separate spenn på 2.100 meter, som møtest på eit fundament midtfjords.